Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Roland-Nicolet - WaarBenJij.nu Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Roland-Nicolet - WaarBenJij.nu

Rio de Janeiro

Door: Roland en Nicolet

Blijf op de hoogte en volg Roland-Nicolet

02 Juni 2016 | Brazilië, Rio de Janeiro

Hallo allemaal,

Hierbij (eindelijk) ons eerste reisverslag vanuit Brazilie.
Op weg van Sao Paulo naar Foz do Iguazu, een reis van 14 uur met de bus, hadden we even de tijd om een samenvatting te geven van de eerste week. En nu eindelijk geplaatst ;)

We zijn gestart in Rio. Donderdag 2 juni zijn we de stad gaan verkennen. Als eerste opweg naar Copa Cobana. Daar moet je natuurlijk zijn geweest :).
Het was best rustig eerlijk gezegd, maar we hebben er wel "genoten" van onze eerste Caipirinha. (Niet te zuipen dus haha).
Een strandje verderop wat erg werd aangeraden heet Ipanema. Onderweg konden we we prachtige fotos maken.
's Avonds hebben we heerlijk gegeten in een zogeheten kilo restaurant. Hier wordt je eten afgewogen en je betaalt dus hoeveel je op je bord hebt geschept.
Op vrijdag in hebben we een Varvelha Tour gedaan. Dit was echt een hele leuke tour. Als eerste werden we naar boven gereden achterop een motor. Erg spectaculair, want ze rijden daar als mongolen haha. Vervolgens kregen we veel info over zo'n Varvelha. Hoe t er vroeger aan toe ging voor de pacificatie (schonen van drugskartels e.d.). Erg interessant dus. Na de tour zijn we naar bijzondere trappen geweest, ben de naam even kwijt. Erg gaaf om te zien hoe ze de tredes hebben versierd. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten in een Rodizio restaurant. Ze komen hier met diverse vlees en vissoorten langs je tafel en je kunt zoveel nemen als je maar wilt :). Goed, ze zijn nu dus failliet ;)
We hebben nog niet alles gezien van Rio, maar omdat we ook eindigen in deze stad, moeten er nog hoogtepunten komen.
Zaterdagochtend zijn we vertrokken naar Ilha Grande.