Foz de Iguazu - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Roland-Nicolet - WaarBenJij.nu Foz de Iguazu - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Roland-Nicolet - WaarBenJij.nu

Foz de Iguazu

Door: Roland en Nicolet

Blijf op de hoogte en volg Roland-Nicolet

10 Juni 2016 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Op vrijdag 10 juni kwamen wij na een lange busreis vanuit Sao Paulo aan in het stadje Foz do Iguacu. Dit stadje ligt, de naam zegt t al, dicht bij de beroemde Iguazu watervallen.
We hadden een schitterende poussada, met zeer vriendelijke mensen. De 2de dag werden we, terwijl we lekker bij de open haard zaten, getrakteerd op wijntje door de broer van de eigenaresse, waarna we ook nog werden uitgenodigd om een hapje mee te eten. Super leuk en erg gezellig!

Terug naar de 1ste dag. Deze dag zijn we naar de Braziliaanse kant geweest. Het is namelijk ook mogelijk om de watervallen vanaf de Argentijnse kant te bekijken.
De Braziliaanse kant geeft een schitterend uitzicht op de watervallen. Ook kun je erg dichtbij komen, waardoor t net is alsof je erin staat :). Heerlijk als je nog moet douchen ;)
Wat hier verer erg grappig was waren een soort brutale wasberen, althans daar leken ze op. Sprongen op tafels, in prullenbakken en liepen gerust een winkeltje in om te kijken of er wat te smullen viel :).

Op zaterdag de 11de zijn we naar de argentijnse kant gegaan. Even wat pesos regelen daar en daar vanaf de andere kant de watervallen bezocht. Het is zo indrukwekkend. Deze watervallen zijn veruit de mooiste die we ooit hebben gezien. Zie ook de foto' s.

Op zondag 12 juni hebben we een relax daggie gehad in het stadje, waar we ś avonds de nachtbus hebben genomen richting Campo Grande