Ilha Grande - Reisverslag uit Abraão, Brazilië van Roland-Nicolet - WaarBenJij.nu Ilha Grande - Reisverslag uit Abraão, Brazilië van Roland-Nicolet - WaarBenJij.nu

Ilha Grande

Door: Roland en Nicolet

Blijf op de hoogte en volg Roland-Nicolet

04 Juni 2016 | Brazilië, Abraão

Zaterdag 4 juni kwamen wij aan op Ilha Grande. Een prachtig eiland ten zuidwesten van Rio. We kwamen hier eind van de middag aan. We zaten in een schitterende Poussada aan de rand van de jungle. Met een kabbelend riviertje in onze achtertuin konden we heerlijk relaxen (samen met alle lieve katten die ze daar hadden :) )
Zondag hebben we een flinke trail gedaan naar de andere kant van het eiland. Een tocht over de berg en door de jungle van bijna 12 km heen (en dan moesten we dus ook nog terug). Echt gaaf om te doen. We zijn zelfs een alternatief pad gaan volgen door de jungle. Geweldig! Onderweg nog wel bijna op een slang gestapt, maar dat ging gelukkig net goed :). Aangekomen aan de andere kant heel even genoten bij een lokaal restaurantje en daarna weer terug.
Maandag hebben een boottour gedaan naar verschillende strandje waar we konden snorkelen. We hebben kunnen genieten van de mooie onderwaterwereld, waar we o.a. een zeeschildpad voorbij hebben zien komen. Super!
Mede omdat de weersverwachting niet super was, zijn we dinsdag vertrokken naar Paraty.......

• 12 Juni 2016 - 19:39

Babs:

ohhhh nol! eindelijk je mauwerts om je heen, wat een droom ;)

fijne reis nog!